Marsz Polonia – koncert pieśni niepodległościowych Alicja Węgorzewska. Zapraszamy na koncert „Marsz Polonia”. Przedstawimy Państwu utwory, które towarzyszyły Narodowi Polskiemu w trudnych chwilach, podczas ważnych wydarzeń dziejowych. Zapraszamy do wysłuchania koncertu z utworami m.in. z powstania styczniowego, listopadowego, warszawskiego, pieśni żołnierskich. Podczas koncertu zapraszamy publiczność do wspólnego śpiewania.
Wersja koncertu: Koncert w wykonaniu Alicji Węgorzewskiej z towarzyszeniem fortepianu, lub kwartetu lub orkiestry kameralnej lub z podkładami orkiestrowymi, z towarzyszeniem tenora , Natalii
Walewskiej – koncertmistrzyni Filharmonii Bałtyckiej – skrzypce, oraz Rafała Lewandowskiego – fortepian
Czas trwania koncertu 70 minut.
Marsz Polonia – koncert pieśni niepodległościowych Alicja Węgorzewska zaprasza:
Rota POŻEGNANIE OJCZYZNY Kujawiak –SKRZYPCE Rozkwitały pąki białych róż Ułani ułani Marsz Polonia Warszawianka Jeszcze jeden mazur dzisiaj O mój rozmarynie Smutna rzeka – Fryderyk Chopin Życzenie – Fryderyk Chopin |
POLONEZ A DUR Pierwsza brygada Warszawo ma Deszcz Jesienny Czerwone Maki Hymn Inki Hymn Papieski Modlitwa Obozowa Wojenko Wojenko Warszawskie dzieci Gdy w noc wrześniową |
Alicja Węgorzewska. Śpiewaczka, mezzosopran, urodzona w Szczecinie. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka.
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych, m.in. podczas prestiżowego festiwalu muzyki dawnej w Innsbrucku, Donaufestwochen w Wiedniu, a także gali z okazji 750-lecia miasta Bredy. Występowała w tak prestiżowych salach, jak Concertgebouw w Amsterdamie czy berliński Konzerthaus. Wart odnotowania jest także jej udział w koncercie z okazji 40-lecia pracy Katii Ricciarelli w słynnej weneckiej La Fenice.
Bardzo prędko zdobyła uznanie w kraju. Występowała m.in. w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta, w Operze Krakowskiej śpiewała partię Lukrecji w „Gwałcie na Lukrecji” Benjamina Brittena oraz w dwóch innych produkcjach – w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka oraz w „Damie pikowej” Czajkowskiego. Na deskach Filharmonii Narodowej wystąpiła w Galowym Finałowym Koncercie ”Lutosławski Awards”, wykonując światową prapremierę nagrodzonych w tym konkursie pieśni. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej wystąpiła w tytułowej roli w operze Czajkowskiego „Dama pikowa” w reżyserii Mariusza Trelińskiego pod dyrekcją Kazimierza Korda oraz w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha jako Głos Matki, a także w ”Krakowiakach i Góralach” Kurpińskiego jako Dorota. W 2009 roku wzięła udział w produkcji „Złoto Renu” Wagnera pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej i reaktywacji Festiwalu Wagnerowskiego. W tym samym roku wystąpiła w partii Carmen oraz w Gali finałowej Międzynarodowego Festiwalu Operowego Maria Biesu w Kiszyniowie. Jest laureatką nagrody polskiej estrady Prometeusz. Artystka brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę.
Artystka promuje sztukę operową także poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych jak ”Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, ,Kocham Cię Polsko” ,”Familiada” przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny. Zdobyła ogromną popularność jako charyzmatyczny i kompetentny juror w programie „Bitwa na głosy”. Pisuje felietony o operze; założyła i prowadzi Fundację STARTSMART, która zajmuje się świadomą i szeroko pojętą edukacją dzieci oraz rozwijaniem ich potencjałów językowych i artystycznych. W czerwcu 2011 odbył się jej debiut jako producenta teatralnego i aktorki dramatycznej w monodramie operowym „Diva for rent” w reż. Jerzego Bończaka i choreografii Emila Wesołowskiego. Przedstawienie zebrało znakomite recenzje i zostało przetłumaczone na język angielski /„ Divas secrets”/ oraz wystawione w ramach obchodów Polskiej Prezydencji w krajach Zatoki Perskiej.
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej. Doktor Sztuk Muzycznych.